mandag 8. september 2008

Skoene er nappet-klarer jeg å få til en barfotvardar?

Vardar har absolutt ingen god hovkvalitet å vi har slitt veldig mye med å få skoene til å sitte på lenge nok til at høvene hans ikke blir helt opprevet...men nei, han river av seg sko etter relativt kort tid med det resultat at det ikke er noe hov igjen til slutt for nye sømmer...

Jeg har lenge tenkt i mitt stille sinn at jeg skal prøve han barfot igjen. Sist gang jeg prøvde i ett år funket det ikke-iallefall synes jeg det ble nok; Det var kanskje tålmodigheten min, og ikke minst kunnskapen og evnen min til å sette meg inn i dette, som stoppet det... Og ikke minst at jeg ikke anskaffet meg boots..

Nå er jeg klar(?) til å gi det ett nytt forsøk å skal også skaffe meg boots etter hvert. Jeg har ridd Vardar to ganger nå etter at skoene ble nappet av og han fungerer fint uten boots; både på jordet, asfalt og fin grus/sandvei. Litt ømming når han treffer steiner men synes som sagt han fungerer fint..

Jeg har ei venninne som har alle sine hester barfot som har lovet å hjelpe meg med verking ol fremover så da får vi se da hvordan det går denne gangen:)

Drømmen må jo være å få en velfungerende barforttjukkas.....:) Om det er mulig? Tja, det kommer nok mer ann på meg enn hesten iallefall....så vi får se:)

Ingen kommentarer: