torsdag 12. mars 2009

Hekta på halsring:)

Etter vår første tur ute på beite med bare å styre med hendene, ble det hentet frem en halsring. Og da gikk det en del bedre og jeg fikk vardar til å gå litt mer der jeg ville:)

Dette måtte prøves på tur så igår salte jeg på gampen sal, hodelag OG halsring:)

Jeg satte meg opp uten å røre tøylene, kun kontakt med halsringen. Fra jeg gjorde det, til vi var tilbake fra turen til Flismoen 1 time seinere, rørte jeg overhode ikke tøylene en eneste gang! Det var skikkelig artig og jeg måtte virkelig tenke på hva jeg gjorde med vekt, sjenkler og hender til enhver tid:)

Vi travet og galloperte litt, gjorde volter i veien, att og fram, rundt og tilbake:) På slutten ble Vardar veldig så flink:)

Kjempegøy så dette skal vi gjøre mer da det er super trening for å få en helt ny kontakt med hesten og bli sine signaler bevisst:):)

Ingen kommentarer: