lørdag 1. mai 2010

Tur på bare skogsveier og sandkasseridning:)

Vardar fikk 2 dagers fri etter tirsdagens ridetime.

Fredag red jeg og Wenche innover snøfrie skogsveier - det er jo rene eldorado av veier og stier å jeg gleder meg virkelig til alle de flotte turene som venter oss:)

Calvin fikk også være med for første gang etter at vi flyttet til Tyristrand. Har ikke ville hatt han med da jeg ikke vet hva eller hvem jeg vil møte på turen - men igår fikk han altså være med å han var helt i ekstase den lille og ifølge vetten, overvektige hunden min:)

Mandag var jeg hos vetten med Calvin da han har klødd og ristet på øret lenge. Det viste seg å være sopp ( som kan komme av at øret er fuktig. Vetten spurte meg om noen bikkjer pleier å sleike han i øret men det er ikke akkurat hverdagskost for han så jeg skjønner ikke hva det kan komme av) og en liten ørebetennelse.

Han fikk en kløstillende sprøyte og øredråper som skal dryppes morgen og kveld  til og med søndag. Mandag skal vi på oppfølgingstime å da håper jeg det er friskt og fint - Calvin klør og rister ikke pålangt nær så mye på hodet nå iallefall:)

Ja, vetten presterte å si at Calvin er overvektig!!!!;) Jaha..... sier du det;) Jeg synes jo han har blitt litt rundere i kantene i vinter men har unnskyldt meg med mye pels;) Men flere har sagt det så da er det nok bare jeg som har vært blind gitt;) Han veide 10,2 kg å vetten sa at han har en idealvekt på rundt 8 kg.

Calvin overvektig du lissom...... hadde jeg aldri trodd han skulle bli;) Så da får det bli litt mindre mat og litt mer mosjon - å sitte i hundegården i stallen brenner jo ikke akkurat fett;) Men siden turen igår gikk så fint får han blir med på flere skogsturer fremover og da forsvinner nok det overflødige fortere enn svint;)

Idag red jeg Vardar på banen. Han er veldig flink men jobber litt mot i voltene noen ganger - jeg selv blir irritert over min egen holdning..... prøver å konse med hender, hodet, sjenkler, bryst osv.... men kjenner jeg knoter så mye å gjør så mye ut av det..... det kommer vel etterhvert.....





Ingen kommentarer: