tirsdag 23. mars 2010

Vardar har fått tirsdagsrytter på ridetimene:)

Tirsdager er det ridetimer på stallen. Islendingene brukes å Øystein er instruktør. Jeg har vært med ett par ganger å det er svært så gøy - å jeg lærer da noe jeg også selvom det er ganske unge ryttere der.

Ei jente som heter Linn har jeg falt litt for. Hun virker veldig rolig og flink når jeg har sett henne på time å jeg bestemte meg rett og slett for å spørre henne om hun ville bytte ut en issis med en kald en på timene sine - om det var greit for Øystein da. Å det var det, så idag skulle hun ha sin første time sammen med Vardar:) Han trenger å få en annen rytter en sjelden gang - godt for han og godt for meg å se andre på han.

Stor forskjell fra en liten en til en litt større men hun gledet seg voldsomt - hun har jo falt pladask for Vardar (er dèt så rart BTW?:) ). Det gikk superdupert å de hadde en veldig fin match på ridebanen:) Hun fikk til skikkelige bra travøkninger på langsidene å han gikk svært så bra til tider selvom det var nok litt mer steg og motor enn hun var vant til. Men uti timen hadde hun funnet de riktige knappene på han å klarte å tilpasse farten til de forskjelllige øvelsene kjempebra:)

Morsomt var det da de fikk i oppgave å gå opp på venstre side ned på høyre side, opp igjen høyre side og ned på venstre side - 10 ganger i strekk:) Hvem sto støtt som en statue mens de andre hestene vimset rundt??? Behøver vel ikke si det nei:) Gogutten:)

Han ble litt giret da det var bytting av hest i fart å det plutselig ble to andre ryttere på han - det hadde ikke jeg forutsett. Å det endte nesten i gjerde for hun ene stakkaren som havnet på han da han var som mest giret å hun ikke taklet det helt som Linn:)

Men heldigvis gikk det bra:) Men jeg sa ifra til Øystein at slike ting er kanskje ikke helt det vardar passer for for slike litt unge, spede og usikre ryttere som denne ene jenta var:) Selvom den stakkars jenta lo godt å sa det egentlig var ganske gøy - men det var først etter en stund hun sa det...hihi:) Fint for dem å se at hester ikke bare er ting som gjør akkurat som de vil heller:)

Så alt i alt en superfin kveld for Vardar og Linn som storkoste seg i hverandres selskap:)

Ingen kommentarer: