mandag 1. mars 2010

På`n igjen etter en liten miniferie...

Vardar fikk plutselig fri en uke - jeg fikk bare så leia av denne vinteren og det møkkaværet som har vært. Men fra igår var vi igang igjen:)



Hadde bare en liten longeringsøkt på banen igår sånn at han fikk leet seg litt. Idag var planen fartstur til Væleren å det passet jo utmerket da det var knallsol og god vårstemning:)

Fortforttrav innover skogsveiene er bare helt topp i sånt vintervær - ikke det "fjellværet" som har vært en uke nå:) Vardar jobbet skikkelig på, la seg bra til å holdt flyten godt:) Ble godt og svett så det er på tide han begynner å felle pelsen snart:)



Etterpå dro jeg og Tove bort til noen som har en tinker. De er visst blitt litt redd for å håndtere han så det blir lite med ridning. Så da skulle lissom jeg komme for å teste hva som egentlig var problemet da.

Hesten var veldig fin og snill, lett for trykk ol men jeg merket jo at han har fått litt frie tøyler å var litt bortskjemt - hovedproblemet lå nok mest der.
Jeg tok han på leie tur for å teste han litt før jeg satte meg opp barbak. Måtte snakke skikkelig hardt til han ett par ganger og en gang prøvde han virkelig å få meg av med noen byks - godt jeg satt som i en sofa oppå der:) God og rund:)
Hver gang vi snudde hjemover ble det skikkelig fart i han så han vet nok hvor han bor ja:)

Det viste seg at han hadde en del mugg under alt håret på bena å jeg sa de måtte få ordnet opp i dette - kan tenkes det er noe av grunnen for at han er tullete å vil hjem på tur. Kan umulig være godt. Fikk beskjed seinere at veterinæren skulle komme i morgen så fint de tok tak i det så fort:)

Sørg først for å ha en frisk hest - så tar man ting derfra. Han har nemlig ikke vært slik før - begynte i høst.

Timmi og Calvin har vært ute i hele dag. Vært med meg hele tiden. Lekt både med kaniner og Pia:) De er fornøyde:) Mamma og pappa kommer hjem i morgen så da er det på tide for Timmi å dra hjem igjen så da blir det ekstra rolig i huset etterpå...er jo blitt vant med å ha guttebassen her:)

 

 

Ingen kommentarer: