torsdag 18. februar 2010

Mandag fikk Vardar fri etter den harde turen med Wenche & Co.

Tirsdag longerte jeg han på banen etter litt oppvarming i RP. Brukte ikke innspenning å hadde bare grime.

Vi har utvidet longeringen litt å bruker hele banen nå, ikke bare rundt i sirkler. Artig å få han til å øke på langsiden i trav-da får jeg trent litt også:) Han tar det veldig fint å med litt øvelse fremover vil han virkelig klare å strekke ut skikkelig når jeg ber han om det:)

Onsdag hadde jeg avtalt tur med Runa og Hootchie. Det bar ut i skogen å på blåmerkete stier som JEG ikke visste hvor var pga all snøen:) At hun fant fram var helt utrolig:)

Det ble en skikkelig hard tur å vi red skikkelig skauleis til Væleren, innom Hovinsetra, videre gjennom en hytteby før vi endte i stallen hos Runa. Ble en lang tur å hestene ble temmelig fornøyde-hardt å labbe i snø i skogen. En liten kaffepause hos Runa mens Vardar fikk teppe over seg å jeg fikk kikke på den fine stallen, før vi skrittet hjemover igjen:) Er jo bare 10 minutter unna Myhre.

Idag har han fått fri-det fortjener han:)

Timmi har slått seg bra til ro her sammen med Calvin:) De koser seg ute eller i hundegården på Myhre mens jeg trener Vardar:)

Ingen kommentarer: