onsdag 3. februar 2010

Hinderløype på jordet & en liten bøyeøkt på banen:)

Vardar har fått 2 dager fri etter timen med Lene. Skulle egentlig trene igår men det utgikk da det var "grisekaldt" å det skjedde andre ting i stallen:

Først kom den en hest til som Ida og faren eier. En dansk ridehest, hoppe, ved navn Chèr. Hun skulle ut på utegangen med Vardar & gjengen:) Møtet gikk fint så nå står det en flott flokk der på 11 stk:) Supert å ha så mange hestekompiser for tjukken:)

Så gikk jeg og Wenche igang med å organisere om det utstyrsrommet som blir igjen til oss utegangere etter at stallhestene, boksene og det andre salrommet er borte. Hestene har flyttet til Aasterud og stallen på Myhre skal gjøres om til kattepensjonat. De har allerede vasket det ned å er igang med ombyggingen.
Vi fikk plutselig masse plass å etter at vi var ferdig, var alt blitt "perfekt" organisert av oss damer:)



Så idag var planen å trene litt på det Lene lærte oss Lørdag. Men rideskolen hadde time idag så da slang jeg meg med på det først: Hinderhopping på banen rundt jordet:)

Det var satt opp 3 hinder ganske tett, der den siste (eller første, spørs hvilken vei vi kom) ble satt opp ganske høyt. Så hadde vi forskjellige øvelser over disse & rundt den oppbrøytede banen.
Det var skikkelig artig å Vardar hoppet som bare det. Vi måtte hoppe både med og uten stigbøyler å det er noe jeg aldri har gjort før faktisk. Men det gikk bra selvom jeg vet jeg vil kjenne det godt i musklene på innersiden av lårene i morgen:)
Jeg selv føler jeg begynner å bli veldig flink med sits, tøyler, å se fremover også:) 

Til slutt tok jeg en liten stund på ridebanen å trente litt på det som egentlig var dagens mål. Rart å vanskelig ting blir når instruktøren ikke står i midten;););)
Men ting gikk ganske bra å jeg husket det meste. Vardar gikk veldig fint bortsett fra å bøye hodet ut på volten på venstre hånd. Stiv som en stokk! Men på slutten gikk det sånn nogenlunde bra å vi ga oss der. Han må jo få tid på seg til å mykne opp å tilvenne seg dette. Mye armer og ben fra meg følte jeg enkelte ganger men øvelser gjør mester har jeg hørt:)

Etter treningen fikk Vardar sin vante suppe før jeg foret alle hestene med kraft:)

Ingen kommentarer: