lørdag 13. juni 2009

Sprangtrening på "banen"

Idag har jeg ridd Vardar på "banen" hjemme.

Red litt dressur først med volter, fatninger ol før jeg la inn ett hinder i treningen. Var en veldig fin økt der vi hadde kontinuerlig jobbing med div øvelser der vi hoppet hinderet innimellom:)

Han var stiv i voltene i begynnelsen med etterhvert gikk han veldig bra og ble myk og fin i munnen og kroppen:)

Jobbet litt med at han skal konsentrere seg mot hinderet og hoppe det rolig og pent men med kraft og spenst. Så må jeg også tenke på å sitte riktig og gi tøyle og følge etter over:)

Han var veldig flink. Begynte med svært lavt hinder før vi avsluttet på ca 70 cm. Må ta det litt forsiktig i begynnelsen da han er utrent og vi begge må finne teknikken å få den ordentlig inn før vi buser over noe stort bare for å prøve:) Gøy:)

Brukte sprangsalen til Bente og det er noe helt annet å hoppe med den enn dressursalen ja:) Blir ikke låst og får ikke kontra fra bakvisselen så teknikken min blir automatisk en del bedre kan man si:)

Så gikk jeg, Line og Calvin runden i det fine været-nå er det grilling på Grindvoll:)

Ingen kommentarer: