lørdag 8. august 2009

Anton har skadet seg

Igår da jeg stoppet hos hestene etter jobben for å sette inn en ny saltstein, oppdaget jeg at Anton hadde fått ett meget stygt sår foran på venstre kode fremben. Så dypt ut og det så ut som det var en lomme innover også. Må ha vært en pinne han har fått tredd inn....

Ringte eier og vi avtalte at jeg skulle ringe til Ingeborg Bech siden jeg kjenner henne så godt og er veldig fornøyd med henne. Men da hun skulle gifte seg idag hadde hun fult opp med siste innspurt å kunne desverre ikke gjøre annet enn å henvise meg til vakttlf.

Fikk tak i en vett som kom oppover 1 time senere. Kikket på såret, som ikke var skjedd samme dag. Må ha skjedd igår. Han kunne ikke sy det men det hadde ikke vært nødvendig uansett og den lomma jeg var så bekymret for, var heller ikke så ille som det så ut.

Vi stelte og renset det og la på grønnsåpeomslag. Skal gå med det 1 time hver dag, ellers bare vanlig ren bandage. Han satte en antibiotikasprøyte muskulært og jeg fikk en som jeg satte på han selv idag. Det gikk fint det-Anton sto som en prest han å gumlet litt kraftfor og gulerøtter:)

Eier kom også oppover med div pleieremedier og en sekk med Mustang kraft som han skal få 1 liter av hver dag under sårstell. En slik gammel halv fullblodshest kan tape seg fort plutselig så like greit å gi han litt ekstra allerede nå-å det passer jo så fint når jeg likevel må ta han ut hver dag.

Ingen kommentarer: