lørdag 15. august 2009

En regnfull men koselig dag


Idag har det bøttet ned hele tiden...vann, vann og atter vann! MEN, vi lar oss ikke stoppe, jeg og Calvin (iallefall ikke idag..hihi...), så jeg dro på meg regntøy og ut bar det i skogen opp mot hytta.

Plukket en del blåbær før jeg var oppe, der mamma, pappa, Mina, Tommy og Timmi allerede hadde kommet. Det ble varme pølser og fyr i ovnen:)

Gikk en liten runde i skogen rundt hytta og fant noe sopp, men det var på vei ned igjen med mamma hele posen ble full! Så masse sopp! Ikke så kjent i soppen verden så det var veldig bra at mamma var tilstede å hjalp meg litt:)

Det ble mest fåresopp, men også litt steinsopp, piggsopp, krekling, Kantarell, Skrubb og Matriske:)

Nå ligger det på kjøkkenbordet for å tørke opp til i morgen før jeg renser og forveller og legger det i fryseren for fremtidig kos:) Det blir nok flere turer ja:)

En tur til hestene ble det også. Anton måtte ha sårstell og kraftfor. Såret har lukket seg bra men han synes nok ikke om alt dette regnet og de kalde dagene....det er godt han skal hjem i morgen. Der kan han får komme inn på en tørr boks så såret kan få litt luft uten å måtte bli angrepet av fluer og dritt..å så tror jeg det er på tide med litt regndekken og enda mer tilskuddsfor for denne gamle herremannen:)

Nå føler jeg at jeg med god samvittighet kan sitte inne i en varm og god stue å slaffe resten av kvelden med godt mat og drikke:)

Ingen kommentarer: