lørdag 9. august 2008

Hva bedriver så den store tiden med?

Vardar ble innkjøpt med det formål å bli en god traver:)

..men den karrieren la vi fort på hylla-han rakk å starte ett lokalløp-i mer eller mindre velykket stil:) Gutten løp i trav han, akkurat som han var blitt lært. Gjennomførte perfekt-det var vel farten som ikke var helt på topp den gangen og han havnet i mål en halv runde etter de andre.

Etter løpet sa kusken at hesten var flink den, men han var nok ikke helt klar psykisk i hodet til fart og spenning ennå og at jeg burde la han få litt tid på seg. Hesten er litt sånn som oksen Ferdinand sa han forsiktig...: Denne gutten vil nok helst sitte i enga å lukte på blomstene mens de andre 3 åringene flyr fortfort rundt & rundt:)


Jeg selv var meget stolt av gutten min men etter denne hendelsen-og ikke minst århundrets kommentar fra en kusk-
fant jeg ut at Ferdinand godt kunne snu hodet i en annen retning, siden blomster var viktigere for han og trav ikke var sååååå viktig for meg:)

Det har blitt mye blomsterlukting siden den gang på Vardar, men vi har også lært så utrolig mange andre måter å trene på. Jeg lærte mer på Vardars 3 første år om hest enn jeg hadde
gjort i hele mitt liv før det. Vi oppdaget nye metoder, utfordringer & ett samhold jeg ikke har opplevd før med en hest.

Vardar er verdens beste potet: Han kan brukes til det meste og gjør alltid sitt beste når det skal prøves nye ting:) Vi har luktet på trav i nyere tid også og denne gangen hadde han både guts og fart innabords, men nå skortet det på andre ting som gjorde at det ikke ble så viktig for noen av oss denne gangen heller:)

Vi snur stadig hodet i en annen retning å prøver andre ting-alt for morro og gøy: Sprang, dressur, lange tøyler, kjøring, klikker osv, osv, osv...bare fantasien setter grenser:)

Ingen kommentarer: