lørdag 9. august 2008

Hvem er så den store & den litt mindre???

...Jo, det er Vardar Gutten & Calvin Klein. Begge med 4 ben, pels & en sjarm som det skal mye til for å overgå:)

Vardar, eller tjukken er en kaldblods på 9 år.

Tjukken, som har vært hans mest populære brukte kallenavn siden han var en liten ungfole fikk han ikke fordi han nødvendigvis var så tykk, selvom han til tider har hatt både stor og større pondus, men fordi det bare ble sånn..:)

Jeg skulle egentlig ikke ha hest på den tiden, men ble med en bekjent bare for å titte. Da jeg så vardar stå bak rumpa på sin mor, falt jeg pladask! Han kom ikke nær oss da han ikke var temt og vant med mennesker, så det ble til at jeg kjøpte han på 10 meters avstand:) Det kaller jeg løøøøøøøøøøve ved 1 blikk:):)

Calvin er en liten hund, 5 år & blandingsmix alla grande-men
for ett underverk!!:) Hans renrasede mor er en australsk terrier &
det er i hans far man finner alle rasene. Eksakt hvilken kan vi aldri
være helt sikre på men det går rykter om at det iallefall er lundehund
og beagle
i karen:)

Jeg skulle egentlig ikke ha hund heller på den tiden, men også her
ble jeg med en bekjent for å titte. Eier hadde 2 av 7 valper igjen, og den ene hadde hun bestemt seg for å beholde selv. Den som var igjen, var Calvin. Så liten at han fikk plass i håndflatene mine(det er derfor han ikke lenge etter fikk kallenavnet kavringen-noe som brukes en sjelden gang i dag også).

Dere kan vel tenke dere hva jeg gjorde? Nettopp, jeg kjøpte han-en litt mer nær handel d
enne gangen:)

Så livets tilfeldigheter har gitt meg to herlige og flotte dyr som gir meg
utrolig mye i hverdagen og livet mitt.....& når det gjelder disse to kan jeg med hånden på hjertet si at lite gjennomtenkte kjøp faktisk kan lønne seg, en sjelden gang:):)

Vi 3, ja for det er bare oss, leier ett gammelt "småbruk" oppe på en haug i Ringerike. Her har tjukken 10 mål å kose seg på og
kavringen kan skue utover sitt rike fra toppen å føle seg enda litt større enn det han her:)

Ingen kommentarer: