mandag 8. september 2008

Så er vi så smått i gang etter en litt lenger ferie enn planlagt:)


Det ble visst ikke bare 3 ukers ferie på tjukken gitt:) Pga masse å gjøre på jobben, lite overskudd og mye annet som skulle vært gjort, ble ferien dratt ut til så og si 2 mnd:)!!

Ja, ja-tjukken klager ikke, selvom matmor synes han godt kunne la vær å legge på seg alle gress-stråene han putter i mulen sin:):)

Bildet taler vel for seg selv-selvom han skrumpet litt sammen da Cebo dro å han ble alene på beite 1 uke før jeg tok han hjem igjen er han fortsatt goooooooood og drultin, tjukkasen min:))

Men det er godt å være hest og bare hest en sjelden gang-og da blir man faktisk litt beitefeit om man vasser rundt i Chipsbollen hele dagen:):)

Utenom jobben-som krever nok-har jeg hatt en del jobb hjemme med å gjøre stallrønna nogenlunde klar til vardar og Stanza skulle komme hjem. Venninna mi hadde stikksag og lagde hull i veggen...så var det Monas tur til å prøve seg...hehe...Jeg har overhode ikke noe snekkerkunnskaper og enda mindre verktøy å velge i...men med litt tålmodighet (og litt vin), har det blitt ett helt greit resultat og hestene har fått en "utegangsstall" som jeg håper vil funke greit når den taes i bruk:) Jeg tror neppe hestene kommer med vater og sjekklister før de inntar plassene sine:)

Her kan hestene gå ut og inn som de selv vil å jeg håper de vil trives. Jeg har malt resten av veggen nå å det gjenstår bare ett par småting før jeg åpner opp slik at de kan ta det i bruk.
Vardar er en ihuga trebiter/luftsluker så jeg tenkte å ta siste lag med maling iblandet sand i håp om at han vil synes det ikke er noe særlig å vil la den allerede fallferdige stallen, ikke bli enda værre:):)
Når plaststrimmlene kommer opp foran dørene blir det nok helt perfekt tenker jeg:)

Ingen kommentarer: