søndag 24. januar 2010

Bomarbeid, hinder & en liten instruksjonsstund i dressur:)

Idag har det vært en kjempeflott dag i stallen:)

Planen var å trene litt bomarbeid med ett stusshinder og paralell til slutt.

Vardar går godt og stødig frem over bommene - bare vi finner riktig lengde. Det beste nå er på ca 1 meter.
Vi kan sikkert øke de etterhvert når han blir sterkere å kan ta lengre steg.

Hele rekken tok vi ikke før på slutten av treningen. Paralellen satte vi opp til 60cm helt til slutt. Tjukken må lære seg å løfte bena sine. Han er treg til å løfte de selvom han ikke river:)

Så kom ei fra stallen som rir dressur å det endte med at hun prøvde Vardar litt på banen før hun ga oss litt instruksjon. Jada, jeg fikk en ahaopplevelse når hun lærte meg riktig forholdning på utvendig tøyle!!! Vardar gikk som en klokke:):) Jeg har gjort det litt feil:)

Spurte pent om hun ville instruere oss litt innimellom å det ville hun gjerne - dèt vil jeg og tjukken få stort utbytte av - gleder oss:) Skal bli artig og lærerikt å få satt "alt det vi gjør utpå banen" i riktige båser:) Så blir det litt konstruktivt det vi gjør:)

Lene & Vardar:



Etterpå dro jeg til Tove for å hjelpe henne med Påla på banen. Hun var så flink så selvom hun er typisk traverstiv:) Men det går nok bedre etterhvert:)

Ingen kommentarer: