fredag 3. oktober 2008

Endelig funnet boots som passer:)!


Igår fikk jeg låne easyboots av Elisabeth, hun som verker Vardar og skal hjelpe meg med å "holde han barfot". Det var i str 2 å hadde gaiters på.

Jeg syntes ikke jeg fikk hoven godt nok nedi å ble litt skuffet og oppgitt i mitt stille sinn siden måletabellen tilsa at str skulle passe akkurat.
Men etter mye om og men (svett Mona), syntes jeg at jeg fikk de såpass på at jeg var klar for tur. Gaitersene var for små til å få rundt Vardars ben så de festet jeg bare bak koden hans.

De holdt seg på i både skritt, trav og galopp. Men i den siste galoppen spratt den ene av så de satt nok ikke helt tipptopp nedi...men det visste jeg jo egentlig...Men, det viktigste akkurat der og da for meg var at Vardar overhode ikke ømmet på noe som helst underlag!:) En herlig følelse:):)

Da jeg snakket med Elisabeth seinere på kvelden sa hun at det var såler i bootsene...hehe...jasså? Det hadde jo ikke jeg sett-jeg har jo knapt sett boots før og trodde at det jeg så, ja det så jeg:):) Hihi....

Idag tok jeg av gaitersene og sålene inni...hva skjedde? Jo, da smatt bootsene på som bare det å satt som støpt på hele turen som innehold både skritt, trav, galopp, vann OG gjørme til knea:):)

Veldig fornøyd å er de så bra som de virker, er jo dette knall!

Jeg kan kjøpe Elisabeth sine siden de egentlig er litt for store til hennes hester - hun trenger egentlig 1ere. Så om hun får tak i det fort så kan jeg beholde de allerede. Om ikke må hun ha de tilbake til hun får nye boots da hun ikke kan ri uten...

Uansett er jeg temmelig fornøyd for at easybootsene passet så godt som de gjorde. De var egentlig uaktuelle siden han for en uke siden var midt i mellom noen størrelser og de på Tofs sa de ikke ville passe. Men etter litt ekstra flid med bena; Sleng og tå-ble str lik på begge bena...og vips, passet tjukken helt perfekt i easyboots med "lankene" sine:):)

Jeg, Vardar og Calvin hadde en kjempefin tur i regnværet idag:)

Ingen kommentarer: