lørdag 11. oktober 2008

Forvillende damebesøk:)


Vardar har hatt to rolige dager nå pga kulen han har på ryggen. Han har fått litt massasje med arnika og kulen ser ut til å gå ned så det er ikke noe låsning tror jeg..

Igår var det ett nitrist vær med mye regn men idag har solen gjort dagen til en perfekt høstværsdag og hestene har kost seg ute på beite nakne og fornøyd:)

Da jeg var ute å fylte vann til hestene, så jeg en liten drever komme ruslende forbi med en peiler rund halsen. Hun hadde retning hovedveien og siden jeg ikke så noe til eieren ville ikke jeg se bikkja forville seg ned til trafikken og kanskje bli overkjørt. Jeg ba Calvin om å bli med ned for å lokke henne bort til meg og det gikk veldig fint:) Etter mye tydning av to nr på halsbåndet kom jeg frem til han som hadde solgt peileren til eieren og fikk av han det riktige nr. Kan tro det var en som var glad når jeg ringte! Bikkja hadde forsvunnet på jakt i ådalen(!) kl halv elleve idag så hun har fått seg en temmelig lang tur og eieren hadde ringt både politiet og satt himmel og hav i bevegelse for å finne henne.
Hun var sliten og tørst men ellers i fin form:) Calvin måtte jeg stenge inne til slutt for han var bare grisegutt og det ble litt slitsomt for en allerede sliten, liten og søt hund:)

Ingen kommentarer: